Öka din träningsprestation med PWO

pwoguiden

Kraften hos PWO-tillskott ska inte underskattas. Men med så många olika alternativ på marknaden kan det vara svårt att välja den bästa produkten för dig. Lär dig mer om olika typer av PWOs och hur du ska välja en som uppfyller dina behov och preferenser samtidigt som du förbättrar dina mål och din kondition!

Vad är PWOs?

Träningstillskott såsom PWO är utformade för att förbättra träningsprestationer. De finns i många olika former, men alla lovar att öka energi, styrka och uthållighet. De flesta är baserade på koffein, protein och aminosyror. Läs mer om vad är PWO pulver.

Vad innehåller den perfekta PWO?

Eftersom det finns så många typer av PWOs som du kan välja mellan, kommer det att vara svårt för dig att ta ställning till vilken produkt som är bäst för dig och som passar din träning. En perfekt PWO har alla typer av ingredienser som ingår i en vanlig PWO. Det handlar alltså om koffein, aminosyror och protein.

Koffein ökar uthålligheten samtidigt som det förbättrar den psykiska prestationsförmågan genom att hjälpa dina mentala funktioner att fungera bättre och effektivare. Proteiner gör dig starkare och lite mer muskelmassiv eftersom de bygger upp olika former av proteiner. Aminosyror bidrar till muskeluppbyggnad, muskelkraft och uthållighet.

Hur använder man PWOs?

Det finns ingen enhetlig regel för hur man ska använda PWO-tillskott. Det beror helt på vad du vill uppnå, dina preferenser och din träningsvanor. Oftast tas kosttillskottet kort tid innan du börjar din träning (ca 30 minuter) och du ska läsa noggrant instruktionerna som står på förpackningen.

De olika typerna av PWO:er

PWO:er kan delas in i tre huvudkategorier: koffeinbaserade, proteinbaserade och aminosyrabaserade. Låt oss ta en närmare titt på var och en av dem.

Koffeinbaserade PWO:er:

Dessa kosttillskott är utformade för att öka energi, styrka och uthållighet. De innehåller vanligtvis koffein, protein och aminosyror. Koffein är känt för att öka uthålligheten genom att hjälpa dina mentala funktioner att fungera bättre och mer effektivt.

Proteinbaserade PWO:er:

Dessa är utformade för att öka muskelmassa, styrka och uthållighet. De innehåller vanligtvis koffein, protein och aminosyror. Proteiner bidrar till muskeluppbyggnad, muskelkraft och uthållighet eftersom de bygger upp olika former av proteiner.

Aminosyrabaserade PWO:er:

De är utformade för att ta hand om din energi när du tränar hårt och för att du ska kunna fortsätta ha en hög träningsprestation i mitten – eller slutet av dit träningspass. De innehåller vanligtvis koffein och protein, men kan även ha aminosyror som till exempel taurin, arginin och beta-alanin.

Nu vet ni hur PWO:s fungerar och vad de kan erbjuda dig! Olika typer av PWO rekommenderas genomgående att använda sig av utifrån vad du vill uppnå.